Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Gmina Dobryszyce Biuletyn Informacji Publicznej
Menu góra
Strona startowa Obsługa Interesanta Wykaz spraw - druki do pobrania Urząd Stanu Cywilnego Ewidencja ludności
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Nadanie numeru PESEL - Ewidencja ludności , menu 242, karta informacyjna 20 - BIP - Gmina Dobryszyce”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Ewidencja ludności

Nadanie numeru PESEL

Podstawa prawna

ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Wydział

Urząd Stanu Cywilnego w Dobryszycach

pokój nr 6, tel. 44 681 11 93

Wymagane dokumenty

Jeśli nie masz numeru PESEL, a przepis prawa wymaga od Ciebie posiadania tego numeru, możesz wystąpić o jego nadanie.

Wymagane dokumenty:

  • dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość i inne dane, które wpiszesz we wniosku.

Wniosek możesz złożyć osobiście lub może to zrobić w Twoim imieniu pełnomocnik.

Wniosek możesz złożyć tylko pisemnie - nie ma możliwości złożenia wniosku elektronicznie.

Wniosek możesz wysłać pocztą na adres Urząd Stanu Cywilnego, Wolności 8, 97-505 Dobryszyce. Załączone dokumenty potwierdzające dane wskazane we wniosku tj. kopia paszportu lub kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo muszą zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza lub występującego w tej sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

We wniosku wpisz podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL. Jeśli jakaś instytucja wymaga od Ciebie numeru PESEL, powinna Ci wskazać taką podstawę.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Dobryszyce.

  • ul. Wolności 8, 97-505 Dobryszyce
  • za pośrednictwem Poczty;

Wszystkie osoby, które zameldują się na pobyt stały lub czasowy otrzymują nr PESEL bez składania odrębnego wniosku.

Opłaty

Nadanie numeru PESEL jest bezpłatne.

Pełnomocnictwo - 17zł. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne

Opłatę możesz zrobić:

  • kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę;
  • przelewem na konto dochody Urzędu Gminy Dobryszyce.

Termin

Twój wniosek zostanie przyjęty od razu. Jeśli podstawa do nadania numeru PESEL będzie właściwa - otrzymasz powiadomienie o nadaniu numeru PESEL. Jeśli we wniosku będą jakieś braki - poprosimy Cię o ich uzupełnienie.

Tryb odwołania

nie występuje

Inne

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
Tożsamość Administratora

Administratorami są:

  1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
  2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
  3. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest odpowiednio: Wójt/Burmistrz/Prezydent miasta.
Dane kontaktowe Administratora

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Wójtem Gminy Dobryszyce można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Wójt Gminy Dobryszyce wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: kontakt@iszd.pl lub osobiście w Urzędzie Gminy Dobryszyce ul. Wolności 8 Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  • zarejestrowania w związku z: nadaniem lub zmianą numeru PESEL, zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem, zmianą obywatelstwa, wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu, zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na: zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego, wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,  zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
  • uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
  • usunięcia niezgodności w danych Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
Odbiorcy danychPani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.
Okres przechowywania danychDane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
Prawa podmiotów danychPrzysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
Prawo wniesienia skargi do Organu NadzorczegoPrzysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Źródło pochodzenia danych osobowych

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

  • kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
  • organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
  • wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danychObowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.

 

Metryka

sporządzono
2024-03-21 przez Siewior-Starczyk Justyna
udostępniono
2024-03-21 15:11 przez Przybyłowicz Marcin
zmodyfikowano
2024-03-21 15:31 przez Przybyłowicz Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
11
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.